رفع اشکال قالب wordpress.com

سپتامبر 30, 2006

وقتی که برای اولین بار توی wordpress.com وبلاگمو ثبت و شروع به نوشتن کردم کلی ذوق کردم وقتی دیدم که خودش فارسی ساپورت داره چون به این معنی بود که نیازی به ایجاد تغییرات توی قالب نداره ولی وقتی که اولین مطلبو ارسال کردم و روی لینک view site کلیک کردم کلی حالم گرفته شد که سایدبار یه گوشه سمت راست صفحه گم شده بود (توی اینترنت اکسپلورر درست نمایش داده میشد) و قالب متون هنوز چپ به راست بودن در صورتیکه برای فارسی باید راست به چپ میشدن و فونتها هم تاهوما نبودن گفتم باید css دستکاری کنم ولی وقتی برای تغییزش اقدام کردم کلی ناامید شدم چون حتی امکان ویرایش قالب و استایل شیت هم نداشت و این یعنی باید بیخیال یه قالب استاندارد فارسی میشدم ولی وقتی توی نت سرچ کردم به مطلب جالبی رسیدم که که با استفاده از یکی از باگهای موجود در wordpress.com میشد این مشکلو با کمی کدنویسی حل کرد. پس از اعمال تغییرات موجود توی مقاله مشکل فونتها و راست به چپ نویسی حل شد ولی مشکل ساید بار کماکان پابرجا بود و بعد از کلی ور رفتن بالاخره با کمی دستکاری موفق شدم مشکلمو رفع کنم. گفتم آموزششو توی وبلاگ بذارم شاید یکی دیگه از دوستان هم به چنین مشکلی بر بخوره و نیاز به این آموزش داشته باشه.
اول از همه پس از ورود به صفحه کنترل پنل وبلاگ بر روی نمایش و سپس در صفحه جدید بر روی Color Header کلیک کنید.

در صفحه جدید بر روی دکمه Advanced کلیک نمایید تا لیست فرمهای ایجاد تغییرات پدیدار گردد (جهت مشاهده لیست در مرورگرهای غیر از اینترنت اکسپلورر باید صفجه را بصورت عرضی بسمت راست پیمایش (اسکرول) کنید).

کدهای زیر را در کادر font color (Css) کپی کنید:

 

اکنون بر روی دکمه save کلیک کرده و تا مشاهده پیغام Options Saved صبر کنید (جهت مشاهده دکمه save در مرورگرهای غیر از اینترنت اکسپلورر باید صفحه را به سمت چپ پیمایش/اسکرول نمایید).


اکنون به صفحه اول وبلاگ خود رفته و از داشتن صفحه ای با محیط کاملاً آماده جهت فارسی نویسی لذت ببرید. (با استفاده از این کدها نوار پیمایش یا اسکرولبارعمودی صفحه نیز از سمت چپ به سمت راست و حالت استاندارد منتقل خواهد شد).

+ کدهای موجود در بالا بنابر نیاز بنده و استاندارد وبنگاری فارسی تنظیم شده اند و شما میتوانید بنابر میل خود تغییراتی را در کدها ایجاد نمایید.
+ قسمت اعظمی از این مقاله ساده شده مقاله بهمنانه است.
+ به دلیل ایجاد مشکل در قالبهای دوستان بدلیل اشکال در کد، کد درون textarea قرار گرفت.

8 Responses to “رفع اشکال قالب wordpress.com”

  1. sheida Says:

    آقا این کدی که گذاشتی برای من کار نکرد و فقط خراب ترش کرد
    من کدی که استفاده می کنم اینه :
    entrytext, .entry, .textarea {direction:rtl; text-align:justify; font-family:Tahoma; font-size:10pt; } body {direction:ltr}
    شاید این برای بقیه ای هم که این را می خوانند بهتر کار کنه

  2. noori Says:

    سلام دوست عزیز
    عرض کنم که راه حل شما بخوبی عمل میکند.
    ولی یک مشکلی وجود دارد و آن اینست که من به تازه گی از این سرویس استفاده میکنم و برای اینکه از امکان تغییر در cssبهره مند بشم باید بلاگم رو ارتقاء بدم و البته کمی مایه خرج کنم که….
    ممنون

  3. khabarnegar Says:

    آقا از اکستنشن پرفرمنس استفاده کن مشکلت حل میشه و میتونی با موزیلا به روز کنی بدون ورود به وردپرس http://performancing.com/firefox

  4. noori Says:

    سلام
    من که هر چی تو این داشبورد نگاه میکنم این گزینه ای که شما تو اون عکس قرار دادید رو نمیبینم و فقط چهار گزینه هست.
    که یکی از اونها ادیت سی اس اس میباشد.
    . این کدها که شما فرمودید رو اونجا قرار دادم تو پیشنمایش همه چیز جالب بود ولی میگه اگر میخواید این سی اس اس ذخیره بشه باید بلاگتون رو آپگرید کنید

    من تازهگی از خدمات ورد پرس استفاده میکنم ممکنه که یک سری از امکاناتش رو دیگه رایگان ارائه نده
    آخه داشبورد من با شما کلی فرق داره و خیلی از عناوین نیست

  5. sheida Says:

    من باز هم نتوانستم از textarea کپی پیست کنم ولی دودره کردم آن هم از سورس وب پیجت، ممنون

  6. nobody Says:

    سلام رئيس عزيز
    اميدوارم در وردپرس روزهاي پر ترافيكي را براي بلاگت شاهد باشي و اين باشد نيرويي كه بتواني بهتر از هميشه به توليد محتوا بپردازي
    از اين كه مرا از نحوه نمايش خط بلاگم در سيستم خودت متوجه نمودي تشكر ميكنم
    حال چرا تا به اينجاي كار از دستورات css استفاده نكرده بودم
    خوب من هم تقريبا دو ماه پيش مانند شما مقاله بهمانه عزيز را خوانده بودم
    روشن است
    در سيستم و مونيتور خودم خطوط مناسب بالا مي آمد و در نهايت تنبلي !!!!! (:
    اما حال كه متوجه شدم ! سعي ميكنم با خط و اندازه مناسب تري بنويسم !!

    با تشكر
    nobody


  7. […] پی نوشت : بعد از کمی گشت و گذار در قسمت فارسی وردپرس دات کام، متوجه شدم که دوستان راه های جالبی برای دور زدن مشکلات راست به چپ نویسی پیدا کردند ( + ، + ، + ، +) . به هرحال با تغییرات جدید در وردپرس و وردپرس دات کام ، دیگه نیازی به این کارها نخواهد بود. تمام سعیم رو خواهم کرد که زودتر کارها به اتمام برسه.   […]

  8. macromediax Says:

    این راه که میگی درست نمیشه .


پاسخی بگذارید

